mandag 6. september 2010

FRUSTRASJONSBLOGG MED ØYENSTIKKERE


Min store, stasjonære arbeidshest : Mac Quad, fikk seg en bitte liten karamell fra et lynnedslag tidligere i sommer, fikk noen små unoter og måtte derfor til reparasjon.... før eller siden. Da jeg skulle tilbringe hele forrige uke i Finland tenkte jeg : nå passer det, de fikser den sikkert mens jeg er bortreist. Jeg dro med meg maskinen til den lokale Mac-sjappa, ....til et iskaldt, sterilt lokale som for øvrig minner mer om sykehus enn butikk. Betjeningen, -alle antakelig på 19 og et halvt år, ser på deg med en overbærenhet som kun er de aller største blærene forunt, jeg tror faktisk de ser på seg selv som popstjerner, next to God og faktisk alldeles uoppnåelige for folk flest. Jeg forklarer gråtkvalt at jeg er profesjonell fotograf (en bløff selvfølgelig), at jeg er avhengig av Mac`n i jobben min og at maskinen MÅ repareres i løpet av kommende uke mens jeg er i Finland. Jeg hadde skrevet en sjarmerende liten beskjed til reparatøren som jeg ville skulle følge maskinen til verkstedet, men får vite at slike personlige beskjeder ikke aksepteres og at jeg må ringe verkstedet selv.
OK, Mac`n leveres og verkstedet ringes opp. De har selvfølgelig kun telefontid mandag til torsdag mellom kl 13.15 og kl 1400. Jeg ringer verkstedet fra Finland for å fremføre min bønn om prioritet og får vite at jeg ikke har anledning til å snakke med reparatøren direkte og at jeg må sende en e-post. Jeg forklarer at jeg sitter i ei våt finsk myr foran en dau gris og at jeg faen ikke har tilgang til noen e-post der jeg oppholder meg. Etter på nytt å ha servert bløffen om "profesjonell" lover vedkommende uvillig til å "gjøre hva hun kan".

Jeg er nå tilbake fra Finland (med bilder som kommer til å forandre naturfotografiets historie!!!!!!), ringer verkstedet og spør med skjelvende stemme om Mac`n nå kan hentes. Stemmen svarer likegyldig at jobben dessverre ikke er påbegynt, at hun ikke vet når den kan tas og at jeg uansett får en e-post når den kan hentes !!!

Jeg tror pinadø det er for lite konkurranse i dette markedet !!! Bildene fra Finland må vente. Jeg er frustrert ! Det verste er at det ikke engang hjelper å sparke i veggen.



Bildene av øyenstikkerne (Libellula depressa) fra tidligere i sommer er tatt med 600 mm, 68 mm mellomringer (artig kombinasjon !!) på blender 32.

9 kommentarer:

  1. Hei Tom! Jeg synes du skal fortelle alle oss hvilken butikk og hvilket verksted dette er! Jeg er i modus for å konvertere til stasjonær 27" MAC denne høsten, og kommer ikke til å gå til den sjappa du beskriver!

    SvarSlett
  2. Ser frem til å se de fantastiske bildene, og jeg støtter forslaget om full offentlighet rundt navnet til denne sterile sjappa di.

    SvarSlett
  3. F-n vad trist. Tur att du är en lugn person. Tyvärr träffar man på personer ibland som är på fel ställe, definitivt har du råkat ut för det.
    Något positivt - ser fram emot bilderna från Finland !
    "Den som väntar på något gott väntar inte förgäves"..säger vi i Sverige.

    SvarSlett
  4. Du snakker om service Tom. Det er for mange slike. Enig med Kjartan vi bør henge dem ut!!!
    Det er så forbanna lett og være imøtekommende, et smil og jo, dette skal vi fikse. Har vraka bensinstasjoner som har billig bensin men de er iskalde og upersonlige. Jeg VIL ha et GOD DAG og et HA EN FIN DAG!!!! Faen kor forbannet jeg blir over dårlig service.Men bildene dine kommer vel før jul:-) Ole

    SvarSlett
  5. Tom.

    Jeg bruker ikke mac, men dette er for dårlig. Støtter alle over, heng dem ut med navn, det er det eneste som muligens hjelper. Det neste er bytt sjappe.

    Vi venter i lengsel på bildene fra de dype skoger.
    Kåre

    SvarSlett
  6. Apple er jo beryktet for dårlig service, så dette overrasker ikke. Men frustrerende må det være - alle har vi vært ute for den slags "service" en eller annen gang. De bør naturligvis henges ut, her og andre steder.

    SvarSlett
  7. Stusslig service, men fornøyelig lesning. Legger merke til at ingen har nevnt øyenstikkerbildene, men det bør kommenteres at de holder høy kvalitet. Postering?

    SvarSlett
  8. Ja dette var stusselige saker. Kan hente kassa i morgen. Reparatøren spurte meg hvorfor jeg ikke hadde levert den som "ekspress". Ekspress ???? Hvorfor sa ikke dama i butikken at dette var en mulighet ??? Firmaet heter Humac. Regning forøvrig på over 10 lax !!

    Trond Simensen : Hyggelig at du så bildene. Ja, jeg posterte. Brukte nesten en hel dag på dette.

    Tom

    SvarSlett
  9. Høres ikke ut som butikken man blir stamkunde på, for å si det sånn... For den regninga burde de ha skifta ut alt av innmat i boksen din.

    Flotte bilder av øyenstikkerne, jeg har prøvd selv og vet det ikke er så lett å få fokus på disse rakkerne!

    Øyvind

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.