tirsdag 4. august 2009

FREDAG DEN 13. FEBRUAR 2009

2009 ble et bratt år for meg. Det bratteste på lenge. Fredag 13 februar (!) tryna jeg på ski i de Italienske Alper og splintra det venstre lårbeinet mitt. Det var et komplisert brudd og litt ubehagelig, kan man si. Jeg får rett og slett en lang vei tilbake. Først operasjonen i Italia (tok 6 timer), så sykehuset i Italia, sykehus i Norge, rehabilitering på Catosenteret og mange tunge frustrasjoner. Det er tredd inn et stålskinne inne i hulrommet i lårbeinet og festa med skruer og ståltråd utenfra. Ingen ting skal visstnok ut igjen. Det sies det vil ta minst et år å bli shipshape. Vi får se.

Jeg måtte avlyse en masse ferdigbookede og planlagte fotoprosjekter. Det var tungt. Sliter fremdeles med beinet, men kan pr dd. bevege meg i terrenget og har begynt å fotografere igjen. Har trent mye, og mitt store "Cato Zahl Pedersen til Everest-prosjekt" blir nå Alaska med Bent Olsen i september. Har vært i tvil om det var realisatisk, men nå har jeg trua, det skal gå (kan jo ikke sinke de andre !)

1 kommentar:

  1. I just found your blog and want to say thank you ! It is really nice post thanks for sharing and just keep up the good work !

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.