lørdag 26. september 2009

SHELTER CREEK, LAKE CLARKE NATIONAL PARK

Etter noen (altfor få) dager i Silver Salmon Creek, reiste vi videre. Turen gikk med båt et par timer sydover til en elvemunning kalt Shelter Creek (fortsatt Lake Clarke NP). Dette var mest av alt en fantastisk tur i villmarka, mer enn et planlagt fotoprosjekt. Vi lå i telt og hørte bjørnen snuble i bardunene om natta og ulven hylte mindre enn 5 m fra teltet. Gåsehud !!! Vår guide Jenny Hammes tok godt vare på oss 3 gutta ... med bestemt regi. Vi hadde det flott !! Mitt relativt nybrekte lårbein, som jeg hadde vært så nervøs for, krangla ganske mye, men jeg gjennomførte og sinka ikke de andre. Turen tilbake var som så mye annet langs kysten, tima tight i forhold til flo og fjære. Vi unnslapp såvidt og båtturen tilbake ble våt og plaskete.

Ilandstigning i Shelter Creek

Camp Shelter Creek

Jævlig tidlig

Litt senere





Venter på laksen


Bent med rød lue og grønn stilongs


Turen tilbake til Silver Salmon Creek ble skvalpete !!

2 kommentarer:

  1. En slik tur virker veldig fristende. Bent ringte om vi ble med neste år ? Er i tenkeboksen da jeg også skal til Svalbard neste år.Kommer du oppover til hjortebrunst ?


    Terje

    SvarSlett
  2. Jeg klarer ikke å beskrive følelsen når jeg så den utrolig nydelig bjørnungen. -Jeg ble bare vanvittig glad!! Takk, igjen :)

    Jeg får lyst ut på eventyr når jeg ser bildene dine!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.